Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Boottoer Greenpeace tegen plasticprobleem

  •  
23-01-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
plastic water pixabay
Greenpeace wil met een scheepstoer over de Rijn langs producenten de “grote veroorzakers” van het 'plasticprobleem' onder de aandacht brengen. De toer met het Greenpeace-schip De Beluga II en een schip met daarop een monster van wegwerpplastic start 21 maart, met als eerste stop het hoofdkantoor van Unilever.
Onderdeel van het eerste gedeelte van de boottoer is een 'plastic monster rave'. “Met muziek, lichtjes en bijzondere gasten al dansend naar het hoofdkantoor”, aldus de milieuorganisatie.

Plastic

Volgens Greenpeace gebruikt Unilever jaarlijks 610 miljoen kilo plastic en heeft het bedrijf geen concrete plannen dat terug te brengen. “Bij wereldwijde opruimacties blijkt dat de meest gevonden wegwerpverpakkingen van bedrijven als Unilever, Coca-Cola en Nestlé afkomstig zijn. Deze bedrijven erkennen inmiddels het plasticprobleem, maar focussen op recycling en opruimen. Als de productie van plastic zo door blijft gaan, is de plasticafvalberg in 2050 vier keer zo groot”, aldus campagneleider Meike Rijksen van Greenpeace.
Na de rave gaan de schepen de Rijn op naar de volgende grote vervuiler. De Rijn is een van de meest door microplastics vervuilde rivieren ter wereld, aldus de organisatie.
Bron: ANP

Meer over:

plastic, greenpeace
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor