Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

BMW wil groener imago met nieuw submerk 'i'

  •  
22-02-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vv_newsimg_114120.jpg
Het nieuwe submerk van BMW voor zijn toekomstige 'groene' stadsauto's is een feit. Na maanden van speculaties introduceerde Klaus Draeger, researchdirecteur van BMW, maandag officieel de merknaam 'i', het label waarin de Beierse autofabrikant zijn elektrische- en hybride auto's onderbrengt.
Met het nieuwe label wil BMW inspelen op de toenemende verstedelijking en de bijbehorende groeiende vraag naar zuinige compacte auto's. ,,De mobiliteitsbehoeften veranderen in de snelgroeiende grote steden. Alleen China telt al tachtig steden met vijf tot tien miljoen inwoners'', weet Ian Robertson, baas van de verkoop- en marketingafdeling van BMW.
De 'i' is het resultaat van jarenlang onderzoek en ontwikkeling van een denktank binnen de groep voor duurzame mobiliteitskwesties.
Bron: ANP

Meer over:

nieuws - milieu
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor