Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

Biologisch voedsel wint aan populariteit

  •  
09-10-2006
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
De omzet van biologische voedingsproducten is in het eerste halfjaar van 2006 met 6,3 procent toegenomen tot 223,8 miljoen euro. Dat betekent dat de omzet in deze sector twee keer zo snel is gestegen als de inkomsten van de gehele voedingsmarkt, die in dezelfde periode met 3,1 procent groeide tot 12 miljard euro.
Dat blijkt uit de halfjaarlijkse EKO-Monitor die zondag werd gepubliceerd. Het marktaandeel van alle biologische consumentenbestedingen is in de eerste jaarhelft uitgekomen op 1,9 procent. Het aandeel van verse producten lag op 2,9 procent.
Vooral de afzet van biologisch zuivel, vlees en brood laat een snelle groei zien. De omzet van biologische dagverse zuivel, waarbij kaas en boter niet worden meegerekend, steeg de afgelopen jaarhelft bijvoorbeeld met 16 procent in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL), de koepelorganisatie van supermarkten, liet in een reactie weten te verwachten dat 2006 ,,een topjaar'' wordt voor biologische producten. Volgens het CBL is de groei het resultaat van de aandacht die supermarkten jarenlang hebben gegeven aan biologische producten.
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor