Biologisch. Dat proef je, dat merk je
• 08-08-2005
• leestijd 1 minuten
© fruit
Vandaag start de nieuwe mediacampagne 'Biologisch. Dat proef je, dat merk je'. Deze campagne moet duidelijk maken dat je met het kiezen voor biologische produkten een bijdrage levert aan een beter milieu en aan dierenwelzijn. Biologische landbouw is volop in ontwikkeling. Het aanbod en de verkoop van biologische producten groeit ieder jaar. De overheid vindt dit belangrijk, omdat biologische landbouw goed is voor de natuur en dieren. Om de groei vast te houden is het van belang dat meer consumenten kiezen voor biologische producten.
In de campagne 'Biologisch. Dat proef je, dat merk je' vertellen boer, winkelier en kok waarom ze voor biologisch kiezen. Maar al werken alle partijen mee, uiteindelijk is het toch de consument die met zijn aankoopgedrag in belangrijke mate bepaalt hoe snel de biologische landbouw zich in de toekomst ontwikkelt. Daarom staat de consument centraal in de campagne.
De Postbus 51 campagne start op maandag 8 augustus en loopt door tot half september. Behalve de TV-spotjes zijn er ook radiospots (start 22 augustus) en is informatie op internet beschikbaar (
www.minlnv.nl/biologisch
). Daarnaast krijgt biologisch voedsel de komende jaren extra aandacht door (onder andere) artikelen in dag- en weekbladen en promotie acties. De campagne is een onderdeel van afspraken tussen supermarkten, levensmiddelenfabrikanten, cateraars, overheid, banken en maatschappelijke organisaties om de biologische productie te stimuleren. Dit convenant loopt tot eind 2007.
Bron: MINLNV