Bewuste Visweek 2014
• 08-09-2014
• leestijd 1 minuten
Supermarkten staan deze week in het teken van de Bewuste Visweek. Bij vrijwel alle winkels staan het MSC- en het ASC-keurmerk centraal, zodat de consument niet om de keuze voor bewuste vis heen kan. De keurmerken garanderen dat de vis is gevangen of gekweekt op een manier die de natuur in zee en kustgebieden behoudt. De Bewuste Visweek is een initiatief van MSC, ASC en het Wereld Natuur Fonds samen met 30 supermarktketens, visleveranciers en bekende voedingsmerken.
Bewuste keuze
Dit jaar doen nog meer partijen mee aan de Bewuste Visweek dan in 2013, toen het initiatief voor het eerst werd gehouden. Supermarkten besteden op de winkelvloer en via sociale media aandacht aan de Bewuste Visweek. Het startschot werd vandaag gegeven in het centrum van Leiden waar voorbijgangers vishapjes konden proeven. Consumenten maken al steeds vaker de bewuste keuze als zij voor het visschap staan. Supermarkten springen in op deze groeiende vraag, blijkt uit het feit dat inmiddels één op de drie visproducten in de Nederlandse winkels het MSC- of ASC-keurmerk heeft*.