Advocaat van de natuur en spreekbuis van het milieu.

30 dagen Low Car Diet

  •  
09-09-2014
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
lowcar.png
Meer dan 100 bedrijven en een recordaantal van 1094 deelnemers, onder wie 100 directeuren, doen mee aan Low Car Diet 2014.  Zij gaan van 10 september t/m 10 oktober ontdekken dat de dagelijkse reis van A naar B goedkoper, meer ontspannen, schoner en gezonder kan. De deelnemers zullen een maand lang met de mobiliteitskaart gratis gebruik maken van de OV-fiets, e-bikes, de bus, metro, tram, trein, deelauto’s en werk- en vergaderruimtes op stations & onderweg. Bedrijven als Nike, Bugaboo, IBM, PGGM, TMG, ABN Amro, Eneco en Unilever gaan deze uitdaging aan. Uiteindelijk kunnen deelnemende bedrijven zo’n 20% gaan besparen op zakelijke mobiliteitskosten.
 
Ervaringen vastleggen

Op 10 september wordt om 9.00 uur via een videoboodschap met staatssecretaris Mansveld het startschot gegeven voor Low Car Diet 2014. Alle deelnemende bedrijven organiseren zelf een startbijeenkomst. Zij delen de eerste ervaringen en leggen het startmoment vast op de foto die zij delen via hun (social media) kanalen.  “Het Low Car Diet is een speeddate met mobiliteit, om achter elkaar snel meerdere (nieuwe) vervoersoplossingen uit te proberen. Het werkt heel verfrissend”, vertelt Geert Kloppenburg, projectleider duurzame mobiliteit van Urgenda.

Bewustwording

“Low car diet gaat vooral over bewustwording en mythe-bestrijding; bewust worden dat er goede alternatieven zijn voor het automatisme om de auto te gebruiken en ervaren dat het OV echt niet veel langer duurt en oncomfortabel is. Deze twee 'ontdekkingen' helpen je ook in de toekomst je gedrag duurzaam te veranderen”, Frido Kraanen Directeur Coöperatie & Duurzaamheid PGGM, deelnemer 2014.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Maandag, woensdag en vrijdag versturen wij je alle informatie uit de radio en tv-uitzending en het laatste internetnieuws.

BNNVARA LogoWij zijn voor