10:10 Wijnand Duyvendak
• 16-07-2010
• leestijd 1 minuten
De campagne 10:10 gaat weer in een volgende versnelling. Het aantal partners en deelnemers stijgt snel. Bovendien wordt het project steeds internationaler. Wijnand Duyvendak geeft als de Nederlandse 'mister TenTen' een overzicht van de ontwikkelingen.
Na het United Kingdom en Ierland was Nederland een van de eerste landen die meedeed. Nu komen er bijna wekelijks nieuwe bij: Duitsland, Nieuw Zeeland, Canada, Noorwegen, Portugal, de Verenigde Staten, Ghana, Frankrijk, Rusland, China, Nepal, Nigeria, Argentinië, India, Mexico...
Wijnand Duyvendak vindt het vooral ook leuk dat de campagne niet gedragen wordt door 'klassieke' milieu-organisaties, maar allerlei andere clubs. En ook het enthousiasme in het bedrijfsleven is hartverwarmend. Vaak gaat het om bedrijven die zelf al plannen hadden om vijf of zes procent te gaan besparen op energie en die nu spontaan meegaan doen en zicht tientieners noemen.