We zetten een aantal films die recent op Netflix verschenen voor je op een rij. Deze week: de poppen van Steve Carell, misdaad in Las Vegas en de wraak van Blake Lively.
Welcome to Marwen (2018) Acteurs: Steve Carell, Leslie Mann, Diane Kruger Regie: Robert Zemeckis
Van Meryl Streep die haar omvergeklapte hoofd rechtzet tot Tom Hanks die aan JFK laat weten dat hij moet plassen: filmmaker Robert Zemeckis probeert altijd nieuwe dingen te doen met computereffecten. Zo ook in het op feiten gebaseerde drama Welcome to Marwen , waarin de getraumatiseerde Mark Hogancamp (Steve Carell) aan zijn pijn wil ontsnappen door een miniatuurstadje genaamd Marwen te bouwen, waarin hij als heroïsche WOII-piloot verschillende avonturen beleeft. De scènes die zich afspelen in de fantasiewereld van Hogancamp - waarvoor de acteurs werden ge-motion-captured als poppen - kregen lof, maar volgens vrij veel critici wist Zemeckis niet helemaal de juiste balans te vinden tussen alle visuele pracht en het menselijke drama.
Casino (1995) Acteurs: Robert De Niro, Joe Pesci, Sharon Stone Regie: Martin Scorsese
Spirituele opvolger van Goodfellas , wederom afkomstig van regisseur Martin Scorsese en schrijver Nicholas Pileggi, en opnieuw met rollen voor Robert De Niro en Joe Pesci. Het drama volgt de joodse Sam 'Ace' Rothstein (De Niro), die namens de maffia uit Chicago in het geheim het Tangiers-casino in Las Vegas moet runnen, en daarbij ook gangster Nicky Santoro (Pesci opnieuw als een heethoofd) in de maag gesplitst krijgt. Eenmaal in Vegas belandt hij ook in een tumultueuze relatie met de geslepen golddigger Ginger McKenna (Sharon Stone, die haar eerste en enige Oscarnominatie kreeg). De Niro en Scorsese zouden twintig jaar laten herenigen voor The Irishman op Netflix, maar hun volgende film Killers of the Flower Moon komt later dit jaar naar Apple TV+.
The Rhythm Section (2002) Acteurs: Blake Lively, Jude Law, Sterling K. Brown Regie: Reed Morano
Na jarenlang vooral gewerkt te hebben als cinematograaf vestigde Reed Morano zich definitief als regisseur met The Handmaid's Tale : ze zette de toon door de eerste drie episodes te schieten en won daarvoor een Emmy. De door haar geregisseerde thriller The Rhythm Section draait evenals The Handmaid's Tale ook om een vrouw die door een hel gaat om vervolgens wraak te nemen: nadat haar familie is omgekomen bij een vliegtuig-ongeluk leeft Stephanie (Blake Lively) als een aan heroïne verslaafde prostituee, totdat een oud-spion (Jude Law) haar alsnog wat antwoorden biedt omtrent de oorzaak van de tragedie. Verhalen als deze zijn al vaker verteld (zie Peppermint ), dus vooral voor kijkers die Blake Lively eens aan het werk willen zien in een sombere actiefilm.
Onze nieuwsbrief ontvangen? Iedere vrijdag de nieuwste series en films in je inbox! Meld je hier aan.