Zorgverzekeraars krijgen compliment Ombudsman
24-04-2009
• leestijd 1 minuten
Ombudsman Zorgverzekeringen Elizabeth Schmitz vindt dat zorgverzekeraars steeds beter met hun verzekerden omgaan. Dat heeft zij donderdag gezegd, ondanks dat er sprake is van een lichte toename van het totaal aantal klachten van klanten van de verzekeraars.
Schmitz complimenteert de zorgverzekeraars omdat het aantal klachten over een verkeerde bejegening door de bedrijven met 70 procent is afgenomen naar 91 klachten vorig jaar. ,,Er wordt beter geluisterd door de zorgverzekeraar, en besluiten worden opvallend beter toegelicht'', schrijft zij.
Het totaal aantal klachten nam toe van 1440 in 2007 naar 1517 in 2008. Verzekerden klagen onder andere meer over de betaling van zorg in het buitenland. De ombudsvrouw constateert verder dat veel verleners van zorg onjuiste informatie geven over de vraag of ingrepen als ooglidcorrecties wel of niet onder de verzekering vallen. Bron: ANP