Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Zorgverzekeraar tegen reclame 'gratis' gehoorapparaat

19-11-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
178 keer bekeken
  •  
Zilveren Kruis 930x520
Zilveren Kruis wil een einde maken aan reclamecampagnes waarbij consumenten worden aangezet 'gratis' producten af te nemen. Specsavers, Hans Anders en Pearle zijn volgens de zorgverzekeraar de belangrijkste boosdoeners, aldus de Volkskrant zaterdag.
Vergoeding
Het basispakket vergoedt maximaal 75 procent van een gehoorapparaat, Specsavers belooft de resterende 25 procent te betalen aan cliënten die dit niet via een aanvullende verzekering terugkrijgen. De gehoorapparaten zijn ,,dus als het ware gratis'', staat op de website van Specsavers.
De verzekeraar valt over het woord 'gratis', omdat ,,gratis zorg niet bestaat’’. ,,Alle verzekerden betalen mee via de premie en die stijgt op deze manier verder’’, zegt een woordvoerster van Zilveren Kruis.
Bron: Volkskrant/ANP
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor