Op 1 juli 2022 verhoogt Ziggo de internetsnelheden voor meerdere abonnementen van particuliere én zakelijke klanten. Downloaden én uploaden gaat vanaf die dag sneller voor klanten waarvoor geldt dat ze een abonnement hebben waarvan de internetsnelheid wordt verhoogd.
Dat laat het telecombedrijf vandaag weten op de eigen website.
Als klant hoef je in principe niks te doen; de snelheden worden automatisch verhoogd. Ziggo informeert individuele klanten zodra de snelheid van hun internetabonnement is aangepast.
Je kunt er dan voor kiezen om je modem te resetten door de stekker één minuut uit het stopcontact te halen. Start je het modem vervolgens opnieuw op? Dan kun je direct gebruik maken van het snellere internet.
Doe je dit niet? Dan zal Ziggo je modem gedurende de maand juli op afstand resetten in de nachtelijke uren.
Alléén Ziggo-klanten met een internetabonnement in de goedkopere segmenten profiteren van het snellere internet. Voor de Basic-, Start-, Start XXL- en het Complete-pakket wordt de internetsnelheid verhoogd.
De internetsnelheden van een Start-abonnement gaan omhoog van 75 Mbit/s (download) en 10 Mbit/s (upload) naar 100 Mbit/s (download) en 20 Mbit/s upload.
Voor Complete geldt dat de snelheden worden verhoogd van 300 Mbit/s (download) en 30 Mbit/s (upload) naar 350 Mbit/s (download) en 35 Mbit/s (upload).
Klanten met een Max- of Giga-abonnement behouden de huidige internetsnelheid. Deze abonnementen bieden overigens al aanzienlijk sneller internet dan de andere opties.
Voor zakelijke klanten verandert er iets minder. De downloadsnelheid van een zakelijk Start-pakket gaat de downloadsnelheid van 100 Mbit/s (download) naar 200 Mbit/s. De uploadsnelheid blijft gelijk.
Zakelijke klanten met het duurste pakket Giga profiteren van een snellere uploadsnelheid: deze gaat van 50 Mbit/s naar 70 Mbit/s. Aan de downloadsnelheid wordt niets gewijzigd: deze valt met 1000 Mbit/s al razendsnel te noemen.
De overige zakelijke pakketten blijven ongewijzigd. Hieronder een overzicht van alle wijzigingen:
Het artikel gaat verder na onderstaande afbeelding.
De internetsnelheid van een aantal pakketten wordt verhoogd omdat consumenten steeds meer behoefte hebben aan stabiel internet.
Marcel de Groot (directeur consumentenmarkt van VodafoneZiggo) stelt: "Consumenten en bedrijven hebben behoefte aan steeds meer internetcapaciteit. Ons netwerk wordt namelijk steeds intensiever gebruikt, voor hybride werken, onderwijs, gaming en een snel groeiend aantal streamingdiensten."
Bron: VodafoneZiggo
Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Klinkt mooi dat Ziggo op afstand je modem reset als je zelf niet hebt gedaan, maar ze waarschuwen NIET als je nog een (te) oud modem hebt die dat niet kan bijbenen! Zo betaal ik al heel lang voor compleet (300) en het modem levert maar 60Mbit! Mijn vraag is heeft Z niet de plicht jou daar op te wijzen en hoort ze niet met terugwerkende kracht een gedeelte van het abonnementsgeld terug te geven?
Ja super, en dan 1-2 weken later worden de prijzen weer verhoogd zoals ieder jaar… Een dikke sigaar uit eigen doos zullen we maar zeggen.
Wat een onzin dat Kassa dit soort berichten plaatst . Ik ben al jaren tevreden klant bij Ziggo, maar inmiddels is wel duidelijk dat na iederee “ gratis” snelheid verhoging twee maanden later alsnog het abonnementsgeld omhoog gaat. Gaat Kassa ook aandacht besteden aan iedere prijsverhoging?
Inderdaad, was ook gelijk mijn eerste gedachte, soort van lekker maken opdat men niet opstandig wordt bij de jaarlijkse verhoging inmiddels. Helaas blijft nog steeds de upload ver achter en zijn dit marginale verhogingen en heeft in principe niets van doen met stabiliteit. Zeg nou gewoon, € 1 of € 2 erbij en dan mag u weer iets sneller...
Inderdaad, dus voor die lullige 50mbitt/s betalen we gewoon €2,50 of zoiets. We zullen het wel weer zien, sterkte allemaal 🤔
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!