Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ziggo blijft klanten kwijtraken

06-11-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Ziggo_18.jpg
Ziggo heeft afgelopen kwartaal opnieuw klanten verloren, hoewel minder dan in de voorgaande periode. Dat komt mede door een prijsverhoging die per 1 juli werd doorgevoerd voor klanten van UPC, de branchegenoot waarmee het bedrijf na de overname door Liberty Global vorig jaar fuseerde.
Abonnees kwijt
Ziggo telde eind september een kleine 9,78 miljoen abonnees. Dat zijn er per saldo 18.000 minder dan een kwartaal eerder. In de drie maanden voor de genoemde tariefsverhoging raakte Ziggo door de hevige concurrentie op de Nederlandse markt 87.000 klanten kwijt.
Zusterbedrijven
De Nederlandse tak van Liberty Global liep daarmee flink uit de pas met zusterbedrijven elders in Europa. Landen als Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en België waren samen goed voor het leeuwendeel van de klantengroei van het van oorsprong Amerikaanse bedrijf, dat er per saldo 320.000 abonnees bijkreeg.
Liberty Global
Liberty Global rapporteerde vrijdag voor het derde kwartaal een omzet van in totaal 4,6 miljard dollar (4,2 miljard euro), wat op vergelijkbare basis neerkomt op een groei van 3,7 procent. In Nederland was sprake van een omzetdaling van 2,1 procent, hoewel de gemiddelde opbrengsten per abonnee iets toenamen.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!