Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Zeeuws/Vlaamse drugscampagne blijkt succesvol

27-04-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
blikschade_01.jpg
De campagne Don't Blow And Drive van Zeeuwse en Vlaamse overheden blijkt te werken. Twee keer zoveel coffeeshopbezoekers zijn zich sinds de campagne bewust van de gevaren van rijden onder invloed, liet de provincie Zeeland dinsdag weten.
De campagne begon in april vorig jaar en was gericht op Fransen, Belgen en Nederlanders. Hun worden folders uitgereikt, er is een website en hun wordt aangeraden afspraken te maken over wie van de coffeeshop terugrijdt. Voor de campagne was een kwart van de bezoekers op de hoogte van de gevaren van cannabis in het verkeer, nu de helft. Coffeeshopbezoekers zijn zich er ook iets meer van bewust dat ze gepakt kunnen worden. In Nederland vallen jaarlijks tachtig verkeersdoden als gevolg van drugsgebruik. Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor