Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zaterdag in Kassa: Gaat ABN AMRO klanten doorlopend krediet compenseren?

19-03-2021
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
4148 keer bekeken
  •  
abn amro 930x520
Na de uitspraak van het Kifid over de rente bij het doorlopend krediet van ABN AMRO is de grote vraag: gaat de bank geld teruggeven aan de tienduizenden klanten die teveel rente hebben betaald? Daarnaast besteden we aandacht aan medicijnverpakkingen. Voor veel patiënten zijn die verpakkingen nog een doorn in het oog. 9 op de 10 van hen heeft moeite met de verpakkingen van medicijnen voor specifieke aandoeningen en ziekten, zoals reuma en Parkinson. Hoe kan dat? Ook kijken we hoe het nu gaat met deelnemer Marja uit Kassa’s Leefstijlprogramma, proberen we producten uit in ‘Tebbie Nou Weer Gekocht Dan?!’ en bezoeken we met de Belbus Leen Bakker.

Gaat ABN AMRO klanten die teveel rente betaalden over doorlopend krediet terugbetalen?

Er was goed nieuws deze week. ABN Amro gaat in gesprek met Consumentenbond Claimservice over tienduizenden klanten van de bank die teveel rente hebben betaald over hun doorlopende krediet. De grote vraag is nu: gaat de bank dat geld ook teruggeven?

9 op de 10 patiënten heeft moeite met verpakking van specifieke medicatie

Verpakkingen van geneesmiddelen zijn voor patiënten nog altijd een doorn in het oog. Medicatie voor specifieke aandoeningen en ziekten, waaronder reuma, Parkinson en MS, is door 9 op de 10 patiënten moeilijk te openen, blijkt uit een enquête van Kassa onder 2149 deelnemers via dertig patiëntenorganisaties en -verenigingen.

Kassa’s Leefstijlprogramma | Portret Marja

In Kassa’s Leefstijlprogramma volgen we acht deelnemers die gezamenlijk werken aan een gezonde(re) leefstijl. Onder hen ook Marja uit Sliedrecht. Ze heeft al langere tijd te maken met depressies en een laag zelfbeeld. Door de Gecombineerde Leefstijlinterventie (GLI) hoopt ze niet alleen lichamelijk, maar ook mentaal beter in haar vel te gaan zitten. De eerste stappen zijn gezet!

Tebbie Nou Weer Gekocht Dan?!

Je herkent het wel: je koopt of bestelt een product wat er op het oog leuk uitziet, maar wat na één keer gebruiken achter in een kast verdwijnt. In de nieuwe rubriek 'Tebbie Nou Weer Gekocht Dan?!' proberen Kassa-kijkers verschillende producten uit, die ze door ons thuis afgeleverd krijgen. Zien ze er het nut van is of is het je geld niet waard?

Belbus: De Doorzakker van Leen Bakker

Als Ingrid haar nieuwe Leen Bakker-bank krijgt thuisbezorgd, blijkt één van de zittingen defect. Ze zakt helemaal weg! Leen Bakker belooft het op te lossen. Na vele telefoontjes en mails zit Ingrid vier maanden later nog steeds in een kuil.

Praat live mee, like en volg Kassa

Praat gezellig mee op Twitter. Gebruik #KassaTV in je tweet om mee te discussiëren.
Like ons ook op Facebook en volg ons op Instagram en LinkedIn!
Wil je de nieuwsbrief ontvangen met consumentennieuws en alles over Kassa? Meld je dan hier aan.
Kassa is er zaterdag om 19:05 live bij BNNVARA op NPO 1. Kijk jij ook?
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!