Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zaterdag in Kassa: Mag energiecontract eenzijdig worden opgezegd?

22-10-2021
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
1806 keer bekeken
  •  
1127Thee

Zaterdag gaan we in Kassa in op de zorgen die er leven onder consumenten over de stijgende energieprijzen. Nu al worden contracten met klanten die niet akkoord gaan met een prijsverhoging eenzijdig opgezegd. Mag dit zomaar? Verder kijken we naar de vermeldingen van wachttijden in ziekenhuizen op Zorgkaartnederland.nl. Daar blijkt van alles mis mee. De Belbus komt in actie omdat Canal Digitaal geld van een opgezegd abonnement niet volledig wil teruggeven.

Door de stijgende gasprijzen maken veel consumenten zich terecht zorgen over de kosten van hun energierekening, zeker nu de winter nog moet beginnen. Er zijn energieleveranciers die hun klanten nu al confronteren met eenzijdige aanpassing van het contract door opeens hogere tarieven te gaan rekenen dan was afgesproken. Deze week werden contracten met klanten die niet akkoord gingen met een prijsverhoging zelfs eenzijdig opgezegd, waardoor mensen zonder leverancier komen te zitten. Mag dit zomaar en wat kun je doen? Zaterdag in Kassa het antwoord.

Van alles mis met wachttijden Zorgkaart Nederland

Als je lang moet wachten voor je op de polikliniek of voor een behandeling terechtkunt bij je ziekenhuis dan kun je sinds augustus op de website Zorgkaartnederland.nl kijken of je ergens sneller terechtkunt. Op deze site staan volgens de Nederlandse Zorgautoriteit alle wachttijden van alle zorginstellingen vermeld. Dat lijkt handig nu door de coronapandemie de wachttijden opnieuw oplopen, maar met de wachttijden blijkt van alles mis.

Belbus: Canal Digitaal maakt fout maar laat klant boeten

Als Inse na een lange coronaperiode eindelijk zijn oma weer kan bezoeken, ziet hij dat een opgezegd kabelabonnement meer dan een jaar is doorgelopen. Canal Digitaal was vergeten het abonnement stop te zetten, geeft het bedrijf toe. Maar oma had ook maar beter op moeten letten, stelt de kabelaanbieder. Ze krijgt dus maar de helft van het ten onrechte afgeschreven abonnementsgeld terug. Inse is woedend en schakelt de Belbus in.

Praat live mee, like en volg Kassa

Praat gezellig mee op Twitter. Gebruik #KassaTV in je tweet om mee te discussiëren.
Like ons ook op Facebook en volg ons op Instagram en LinkedIn!
Wil je de nieuwsbrief ontvangen met consumentennieuws en alles over Kassa? Meld je dan hier aan. En heb je een consumentenvraag? Stel 'm dan op ons forum Vraag & Beantwoord.

Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!