Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zaterdag in Kassa: Opgelicht door nep-bankmedewerker?

07-11-2025
leestijd 2 minuten
14238 keer bekeken
spoofing_1280_v2

Zaterdag 8 november in Kassa (19:15, NPO 2): Stel, je hebt je hele leven hard gewerkt en vlak voor je pensioen val je ten prooi aan criminelen die zich op geloofwaardige wijze als jouw bank kunnen voordoen. De echte bank kan vervolgens niks meer voor je betekenen, al je spaargeld is weg. En dat terwijl de criminelen gebruik maken van een ogenschijnlijk zwakke plek in het banksysteem.

Hoe bescherm je jezelf tegen de geraffineerde werkwijze van dit soort bendes, waarbij nep steeds moeilijker van echt te onderscheiden is?

Dit zie je nog meer in deze uitzending:

Beautysalons voor kinderen minder onschuldig dan je zou denken

Nu skincareroutines tot de orde van de dag horen op social media, beginnen kinderen steeds jonger met hun jacht op de perfecte huid. Daar lijken beautysalons graag een graantje van mee te pikken. "Onschuldig en leuk", denk je misschien, maar dit blijft niet zonder eventuele gevolgen voor het zelfbeeld van jonge kinderen. 

Kassa Buurttest: Vaatwastabletten

Weinig mensen houden van de afwas en besteden dit karweitje graag uit aan de vaatwasser. Maar met welk merk vaatwastabletten krijg je de vieze vaat het beste schoon? Een vijftal huishoudens uit Rosmalen neemt de proef op de som in een nieuwe Kassa Buurttest. 

Deurwaarder of niet?

Je opent je mailbox en schrikt je wezenloos. Een mail met een dreigende boodschap van een gerechtsdeurwaarder.  Of je onmiddellijk een bedrag van ruim 1400 euro wil overmaken, anders volgt binnen een paar dagen een inbeslagname. Je weet bijna zeker dat je nergens zo’n schuld hebt, maar gaat toch twijfelen. Want die mail ziet er heel echt uit. En als je de deurwaarder googelt zie je een keurige website van een volgens Google geregistreerd kantoor. Wat is er aan de hand? 

Belbus: Verhuizen? KPN regelt niks

Martin is al vijfendertig jaar trouwe klant bij KPN. Toen hij ging verhuizen, ging KPN natuurlijk met hem mee. Helaas liep dat allesbehalve vlekkeloos, want maanden na de verhuizing zit Martin nog steeds zonder internet. Inmiddels heeft hij al ruim zeven uur met de klantenservice van KPN gebeld. Na al dat bellen en wekenlang slecht contact met de klantenservice is Martin het écht zat en schakelt hij de hulp in van de Belbus.  

Kijk zaterdag 8 november om 19.15 uur naar Kassa op NPO 2!

Blijf op de hoogte en volg Kassa ook op Facebook en Instagram en YouTube.

Wil je de nieuwsbrief ontvangen met consumentennieuws en alles over Kassa? Meld je dan hier aan.

En heb jij een prangende consumentenvraag? Stel je vraag dan op ons forum Vraag & Beantwoord en krijg advies.

Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor