In mei 2014 bestelden Selina ter Bruggen en haar man een bank bij Woonsquare in Almere. Al tijdens de levering ziet Selina dat de kussens van de bank niet dezelfde kleur hebben. Ze had één kleur besteld. Ook verschillen de stiksels van de kussens en zakt de bank aan één kant door. Woonsquare belooft de problemen op te lossen, maar negen maanden lang gebeurt er helemaal niets.
Levering
De bank werd in augustus 2014 geleverd. Tijdens de levering wordt beloofd dat het probleem met het kleurverschil wordt opgelost. Op de leveringsbon wordt een aantekening gemaakt en Selina gaat er vanuit dat het probleem snel zal worden opgelost. Ze wacht af.
Nog niet opgelost
Helaas gebeurt er niets. Selina en haar man sturen het bedrijf foto's van het kleurverschil en de verzakking. Eind september komt er een monteur van Woonsquare naar de bank kijken. De monteur erkent de problemen en belooft contact op te nemen, maar dit gebeurt niet.
Leverancier
Dan vertelt Woonsquare dat ze wachten op antwoord van de leverancier van de bank. Hier heeft de klant echter niks mee te maken. De winkel is verantwoordelijk voor de producten die daar verkocht worden. De winkel moet het probleem dus gewoon oplossen. Selina blijft bellen en krijgt daarna van de winkel te horen dat de leverancier haar klacht heeft afgewezen.
Tip van de redactie
Als een product niet goed blijkt te zijn wanneer het wordt afgeleverd, weiger het dan meteen en zend het product retour naar de winkel. Op die manier sta je juridisch gezien sterker. Weigert het bedrijf het product retour te nemen? Stuur dan meteen een aangetekende brief, waarin je herstel van een ondeugdelijk geleverd product vraagt. Stel een termijn in, bijvoorbeeld twee weken, waarbinnen het bedrijf het probleem dient op te lossen.
Oplossing
De Belbus gaat langs bij Woonsquare. Het bedrijf heeft geen idee waarom de klacht negen maanden lang is blijven liggen. Wel zijn ze dit keer bereid het probleem op te lossen. Woonsquare gaat een nieuwe bank voor Selina en haar man bestellen. Ondertussen krijgen ze een leenbank zodat ze niet op de grond hoeven te zitten.
Belbus nodig?
Heb je ook de Belbus nodig? Mail dan naar belbus@vara.nl of schrijf naar postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum.