Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Winkeliers zijn storingen iDEAL zat

25-03-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
iDeal_02.jpg
Betalingsdienst iDEAL ligt veel te vaak plat. Banken moeten maatregelen nemen om de betrouwbaarheid te vergroten zodat storingen binnen twee jaar zijn uitgebannen, aldus de brancheorganisaties Thuiswinkel.org en Detailhandel Nederland woensdag.
Betrouwbaarheid betalingsverkeer
De Tweede Kamer praat deze week over de betrouwbaarheid van het betalingsverkeer. Als het aan de brancheverenigingen ligt wordt de norm flink aangescherpt en gaat De Nederlandsche Bank (DNB) erop toezien dat de financiële sector daar ook werk van maakt.
Electronisch betalingsverkeer
,,Wij worden steeds afhankelijker van een goed functionerend elektronisch betalingsverkeer'', aldus Tom Ponjee van Detailhandel Nederland. ,,Dit werd vorig jaar weer pijnlijk duidelijk toen vlak voor Sinterklaas iDEAL plat lag. Consumenten werden gehinderd in hun winkelplezier en winkeliers liepen omzet mis. Wij zijn de storingen dan ook beu.'' ANP

Meer over:

ideal, diginieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!