Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Winkelier kan online consument niet bijbenen

29-11-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
shoppingbags_03.jpg
Nederlandse winkeliers kunnen het snel veranderende koopgedrag van klanten nauwelijks bijbenen. Vooral het onlineaanbod van winkels blijft vaak achter bij het aanbod in hun 'stenen' winkel. Dat blijkt uit onderzoek van Rabobank die maandag de zogeheten eVisie bekend maakte.
Onvoldoende klantgericht
De bank concludeert onder meer dat de gemiddelde ondernemer zijn verkoopkanalen niet of onvoldoende klantgericht inzet. Ook zien winkeliers internet vooral als verplichte aanvulling op de reguliere verkoop.
Koopgedrag wijzigt snel
Rabobank stelt dat het koopgedrag van de Nederlandse consument snel en ingrijpend wijzigt. Het aantal online aankooptransacties stijgt sterk: van 19,5 miljoen in 2011 tot naar verwachting 73 miljoen in 2011. Dat komt neer op zo'n 200.000 online bestellingen per dag. Ook de omzet stijgt hard. De online consumentenbestedingen stegen van 1,37 miljard euro in 2005 naar 7,7 miljard euro in 2010. In 2011 wordt een omzet verwacht van meer dan 9 miljard euro. Bron: ANP / Vastgoedmarkt.nl

Meer over:

winkelen, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor