Winkel doet niks aan wiebelende lamellen
• 18-08-2012
• leestijd 2 minuten
Bijna een jaar geleden koopt Bas Kornalijnslijper voor €857 metalen lamellen bij een woonwinkel in Hoorn. De lamellen worden thuis afgeleverd en opgehangen. Vanaf dag één is Bas er niet tevreden over. Bij temperatuurverschillen, in de winter als de verwarming aan staat en in de zomer als de zon schijnt, gaan de lamellen heftig schommelen en wiebelen. Hierdoor komt er veel licht naar binnen. Voor Bas is dat een groot probleem. Bas is slechtziend en heeft last van lichthinder. Hij heeft de lamellen nou juist gekocht om het binnen donker te kunnen hebben!
Probleem blijft
Twee weken na plaatsing neemt Bas Kornalijnslijper contact op met de winkel. Aanvankelijk verwijst de eigenaar naar de fabrikant, maar uiteindelijk na zes maanden - en vele bezoekjes, telefoontjes en brieven verder - gebeurt er iets! De eigenaar erkent het probleem en vervangt de rails waar de lamellen in hangen. Helaas, ze blijven wiebelen en schommelen. De winkel wil nu niks meer doen!
Geld terug
Zonweringsexpert Hans van Rossum onderzoekt de lamellen bij Bas thuis en concludeert dat de runners, dat zijn de haakjes waar de lamellen in hangen, bedoeld zijn voor stoffen lamellen. Voor aluminium lamellen hoort een ander soort klik-runners gebruikt te worden. Bij de winkel zijn Hans en Bas helaas niet welkom, maar de eigenaar reageert wel per mail. Hij schrijft onder andere het volgende. "Na de afgelopen weken twee keer benaderd te zijn door Kassa om mee te werken aan een oplossing van uw probleem heb ik besloten om de lamellen terug te halen en het bedrag aan u te retourneren. De reden hiervoor is dat wij het namelijk ontzettend druk hebben en wel degelijk prima werk en een goede service geven. Ik hoop hiermee het probleem toch nog naar tevredenheid te hebben opgelost."
Dat is natuurlijk niet het geval. Gelukkig weet Bas wel een leverancier te vinden die de goede lamellen kan leveren. Nu voldoen ze en Bas kan zonder zonnebril op binnen zitten.