Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Weinig vertrouwen in afhandeling zorgklachten

05-06-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
dokter_soa_04.jpg
Patiënten en consumenten hebben geen hoge pet op van de afhandeling van klachten over de zorg. Ze zetten er vraagtekens bij of hun klachten serieus en onpartijdig worden behandeld. Artsen daarentegen zien dat minder somber in.
Onderzoek
Dat blijkt uit een dinsdag gepubliceerd onderzoek van het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg (Nivel) en de landelijke artsenfederatie KNMG.
Onder een hoedje
Ongeveer een derde van de zorggebruikers heeft vertrouwen in een correcte afhandeling van de klachten en nog geen 19 procent denkt dat de behandeling onpartijdig is. Meer dan de helft denk dat artsen en ziekenhuizen elkaar de hand boven het hoofd houden.
Klachten
Zo’n 38 procent van de patiënten en consumenten weet waar ze met een klacht terecht kunnen. Opvallend is dat zo’n 70 procent van de artsen denkt dat het duidelijk is waar patiënten met hun klachten terecht kunnen.
ANP
Heeft u vertrouwen in de klachtenafhandeling in de zorg? Reageer hieronder.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor