Webwinkel weigert eigen doos terug te nemen
11-04-2009
• leestijd 2 minuten
Janet Bijleveld uit Groningen kocht een jaar geleden bij webwinkel 4allclients een verrijdbaar tv-meubel voor haar LCD-TV. Hij kostte ruim zeshonderd euro.
Het pakket wordt bezorgd, maar de TV-standaard blijkt groter dan op de website beschreven. Janet belt met 4allclients, ze mag het pakket terugsturen en het geld zal worden teruggestort. 4allclients adviseert de doos met DHL te versturen. Maar dan gaat het mis: de doos wordt niet geaccepteerd omdat DHL de doos opengemaakt en weer dichtgetapet zou hebben.
Janet krijgt de doos weer terug en belt met DHL. De doos is inderdaad opengemaakt, deze 'security check' is een standaardprocedure bij pakketten van deze omvang. Janet stuurt de doos nog een keer terug naar 4allclients, maar hij wordt weer geweigerd. En dan doet DHL het voorstel het TV-meubel in een nieuwe doos te doen. Dit wordt voorgesteld aan 4allclients, maar die gaan niet akkoord. En waarom niet? Ze willen de originele doos, maar die accepteerden ze ook niet!
Deze webwinkel weigert dus gewoon haar eigen doos terug te nemen. In de Belbus Ank van Heeringen van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie. Zij wijst Janet erop dat de doos absoluut geen punt van discussie is, en dat de winkel deze gewoon terug moet nemen.
De Belbus brengt Janet en Ank -met doos!- naar 4allclients in Hengelo. En dit bezoekje had resultaat! De volgende dag kreeg Janet per mail "oprechte verontschuldigingen aangeboden". Het bedrijf geeft toe de zaak niet juist te hebben beoordeeld. Janet heeft haar geld teruggekregen en een tegoedbon van 50 euro voor geleden ongemak.
Heeft u de Belbus ook nodig, schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, of mail naar
belbus@vara.nl