Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Website ov-chipkaart 'lekt' al sinds januari

12-08-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ov-chipkaart_85.jpg
De lek op de website van ov-chipkaart bestaat al sinds januari en niet sinds vorige week. Dit zei een woordvoerster van Trans Link Systems, het bedrijf achter de chipkaart, maandag. Het probleem kon echter niet eerder worden opgelost omdat de oorzaak niet kon worden achterhaald.
Zichtbaar voor anderen
Afgelopen jaar meldden zich rond de 15 personen bij het bedrijf met de mededeling dat persoonlijke gegevens van ov-chipkaarthouders met een online-account zichtbaar zijn voor anderen. ,,Omdat we niet precies konden achterhalen hoe een en ander werd veroorzaakt, konden we het lek niet boven water krijgen'', lichtte de woordvoerster toe.
Gedicht
Kort geleden meldde zich weer een chipkaarthouder, maar dan met printjes van het scherm. Daarop werd precies duidelijk hoe het probleem zich voordeed. Zo kon het probleem wel snel worden gesignaleerd. Het bedrijf hoopt dinsdag alles weer op orde te hebben en het lek te hebben gedicht.
Update
De man die zich met de printscreens meldde, kreeg in zijn online-overzicht gegevens van een ander te zien. Na de update zal Trans Link Systems nog enige tijd in de gaten houden of het probleem zich niet opnieuw voordoet. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor