Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wakker Dier ziet resultaat plofkip campagne

04-07-2012
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
kippenvlees_03.jpg
Actiegroep Wakker Dier heeft de indruk dat de dit jaar van start gegane campagne Stop de Plofkip resultaat oplevert. Op basis van het naspitten van vele reclamefolders concludeert de stichting dinsdag dat supermarkten in de eerste helft van 2012 een kwart minder vaak hebben gestunt met goedkoop kippenvlees dan in dezelfde periode in 2011.
Het absolute aantal 'plofkip-aanbiedingen' daalde in deze periode van 235 naar 177. In totaal hadden de 8 grootste supermarktketens begin 2011 nog 1013 aanbiedingen van vlees zonder keurmerk. De eerste helft van dit jaar waren dat er nog maar 938, wat neerkomt op een daling van ruim 7 procent, aldus Wakker Dier.
ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!