Sfeerfoto van Kassa

Kassa

Elke zaterdag om 19:05 opnpo1

Het consumentenplatform van BNNVARA met Vraag & Beantwoord, dossiers en het laatste nieuws. Bekijk actuele onderwerpen en uitzending gemist online!
Kassa

Wakker Dier start campagne tegen stuntvlees Albert Heijn

14 jan 2019
  •  
leestijd 1 minuten
kippenvlees-930x520
Wakker Dier is een campagne gestart tegen ,,het stuntgedrag'' van Albert Heijn met vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk. De dierenwelzijnsorganisatie lanceert maandag een radiospot om dit een halt toe te roepen.
In de aanbiedingsfolders van de supermarktketen stonden vorig jaar in totaal bijna 1300 'kiloknallers', vleesaanbiedingen zonder dierenwelzijnskeurmerk. Daarmee is AH volgens Wakker Dier de meest dieronvriendelijke supermarkt in Nederland.

'Onacceptabel'

,,Onacceptabel dat Albert Heijn de dieren laat opdraaien voor hun stuntzucht. Dat moet echt stoppen'', aldus de organisatie. Vlees zonder welzijnskeurmerk komt vaak van dieren die in krappe hokken of stallen leven, geen afleiding hebben en nauwelijks daglicht zien. Bij Albert Heijn was maandagochtend niemand bereikbaar voor commentaar. ANP

Meer over:

, , , ,

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!