Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Vrouwen denken te weinig na over anticonceptie

22-07-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
4568403.jpg
Vrouwen staan onvoldoende stil bij het anticonceptiemiddel dat zij nemen. Pas nadat zij kinderen hebben gekregen, gaan zij vaak nadenken of ze wel het juiste middel nemen. Dikwijls stappen zij dan over op een andere methode. Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction.
Nog altijd veruit de meeste vrouwen zijn aan de pil. Toch geven velen aan dat zij niet elke dag aan hun anticonceptie willen denken. Zij meldden de onderzoekers dat zij het liefst zo min mogelijk hormonen willen binnenkrijgen. Aan het onderzoek, dat in opdracht van het farmaceutische bedrijf Schering-Plough werd gehouden, deden 945 vrouwen van tussen de 15 en 45 jaar oud mee.
Om voor vrouwen de keuze te vergemakkelijken, heeft de farmaceut een test ontwikkeld waarop ze kunnen zoeken naar een middel dat het beste past bij ieders specifieke behoeften, levensstijl of levensfase. De test is te vinden op de website www.anticonceptie.nl .
Bron: ANP

Meer over:

diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor