Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Vreemde talen in reclame vertekenen emoties

16-06-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
elektronica-tv.jpg
We worden bedolven onder reclame-uitingen in een vreemde taal, meestal het Engels. Reclamejongens en marketeers proberen voortdurend een emotionele relatie te leggen tussen product en consument. Nu blijkt uit een onderzoek dat vreemde talen daar nu net niet geschikt voor zijn. Waarom? Dat legt Menno Bentveld uit.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor