Spreken we hier alleen over Nederlandse luchtvaartmaatschappijen? Ik heb een behoorlijk aantal tickets lopen bij buitenlandse airlines die absoluut niet over een geldelijke vergoeding na een jaar, een voucher of een open ticket met de geldigheid van een jaar spreken. Hierbij een voorbeeld van SunExpress; ik zou vliegen op 24 april 2020 - meivakantie dus: Bestaande boekingen die onder de reisbeperkingen vallen, worden in eerste instantie geannuleerd, maar het ticket en de ticketwaarde blijven ongewijzigd en kunnen worden gebruikt voor een nieuwe vlucht tot en met 27 maart 2021 (laatste vluchtdatum). Klanten kunnen ook omboeken naar een andere bestemming. Deze omboeking is gratis. Als het omgeboekte tarief duurder is vanwege een wijziging van bestemming en / of datum, kan een extra betaling nodig zijn. Naar herhaaldelijk contact met de vraag of het niet belachelijk is dat je vóór 27 maart 2021 je tickets moet gebruiken en of het niet zeer vreemd is dat een open ticket of voucher minder dan een jaar geldig is (we hebben ook schoolgaande kids in de boeking staan en willen volgend jaar in de meivakantie gaan) krijg je dus gewoon te horen dat dit de regels zijn... Pech gehad!
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!