Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
Hoeveel ouderen op een normale fiets komen om het leven,tegenover de jongere gebruikers bij een ongeval? Een onderzoek daar naar zou ik wel interessant vinden.
De meeste e-bikes worden gebruikt door ouderen. Nogal logisch dat bij de meeste ongelukken met e-bikes ouderen betrokken zijn!Misschien is een maximum van 20 km/uur een redelijk compromis, maar dan moet dat voor iedereen gelden die gebruik maakt van het fietspad. Ook wielrenners en snorfietsen.
De meeste oudderen die ik voorbij mijn flat zie gaan, hebben een e-bike. Ze gaan harder dan de schooljeugd die voorbij komt. Is het een idee om die e-bikes af te stellen op b.v. 12 km/uur. Dat lijkt mij voor de ouderen hard genoeg. Ze hebben net als ik met mijn 83 jaar toch alle tijd.
De meeste e-bikes worden gebruikt door ouderen. Nogal logisch dat bij de meeste ongelukken met e-bikes ouderen betrokken zijn! Misschien is een maximum van 20 km/uur een redelijk compromis.
Dat verbaasd mij niets, ik heb ook een e-bike en gebruik de ondersteuning op 40% van het maximum (2 lichtjes van de 5). Als ik fiets komen er regelmatige mensen van mijn leeftijd voorbij scheuren, waarschijnlijk met de ondersteuning op 100% en dan maar mopperen dat de fiets zo onstabiel is en de accu zo snel leeg. Snap trouwens niet waarom ze zo hard willen gaan, ik ben bijna 70 en kan me bijna geen situatie voorstellen waarbij ik zoveel haast zou moeten maken.
Mijn kleinkinderen hebben geen e-Bike.6 en 9 jaar.Ouderen hebben het altijd gedaan,zijn niets meer waard.Waarom hebben we nog ouderen,zijn in alles duur en leveren geen prestatie meer
Die fietsen zijn zo groot en zwaar, daardoor moeilijker te hanteren en daar moet je rekening mee houden. Voor een scherpe bocht de ondersteuning terugschakelen zodat je niet verrast wordt. Vooral je hoofd erbij houden en verder op de lange stukken lekker doorrijden met de wind in je haar.
Uit het onderzoek, kan ik niet opmaken hoeveel procent van de ongevallen met dodelijke afloop gerelateerd zijn aan het niet dragen van een hoofdletsel, waardoor het dragen van een hoofddeksel mij nog niet duidelijk is. Aangezien wij ouderen al van zoveel dingen de oorzaak of schuld zijn, vind ik deze informatie wel relevant.
De meeste e-bikes worden gebruikt door ouderen. Nogal logisch dat bij de meeste ongelukken met e-bikes ouderen betrokken zijn!
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!