Voetbalclubs op de koffie
06-04-2009
• leestijd 1 minuten
De ruim 2600 voetbalverenigingen in Nederland laten in hun kantines vele euro's liggen door een verouderde methode van koffiezetten. Dat meldt koffieproducent Douwe Egberts op basis van een eigen onderzoek. Het zou gaan om een totaalbedrag van bijna 7 miljoen euro dat de penningmeesters in deze financieel zware tijden mislopen.
De huidige filterkoffie uit de kan zorgt volgens de rapportage voor een omzet van 63 miljoen bij alle voetbalclubs in Nederland. Met moderne apparatuur kan dat bedrag oplopen naar 70 miljoen.
Deze groei is volgens het onderzoek mogelijk doordat het assortiment breder en beter wordt, waardoor er nog meer koffie in de clubhuizen wordt gedronken. Voor een kopje cappuccino zou bijvoorbeeld ook 25 eurocent meer gevraagd kunnen worden. Met een ,,design koffievoorziening'' kan bovendien de hele dag door verse koffie worden geschonken, zo betoogt DE.
Penningmeesters worden door de koffiebrander van harte uitgenodigd om op een speciale website (verdienmeermetkoffie.nl) het rekenmodel voor hun eigen clubkas te bekijken.
Bron: ANP