Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Vijf maanden NS bellen voor fietskluis
05-09-2015
•
leestijd 2 minuten
•
197 keer bekeken
•
Je fiets onbewaakt op het station laten staan. Het gaf Tanja Koldewijn uit Heemskerk geen veilig gevoel. Daarom stalt ze al jaren haar fiets in een fietskluis van de NS op station Uitgeest. Deze kluis is achterin voorzien van een steunpilaar, maar haar fiets past er prima in dus dat was voor Tanja geen probleem. Tot ze besloot een grotere fiets met een mand voorop te kopen.
Steunpaa
l
Tanja belt de NS om te vragen of ze haar kluis met steunpaal mag ruilen voor een kluis zonder paal. Zonder deze paal verwacht ze namelijk dat haar toekomstige fiets met mand erin past. De NS geeft aan dat dit geen probleem is en stuurt haar een sleutel voor de nieuwe fietskluis.
Sleutels
Helaas blijkt dit makkelijker gezegd dan gedaan. De sleutel past namelijk niet op de toegewezen kluis. Tanja belt weer naar de NS en krijgt een andere sleutel. Maar ook deze blijkt niet te passen. Wederom belt Tanja de NS en krijgt achtereenvolgens nog twee sleutels opgestuurd die beide horen bij een kluis waarvan het slot zo verroest is dat ze niet te openen zijn. Zo is Tanja vier sleutels en vijf maanden verder en heeft ze nog steeds geen goede kluis.
Oplossing
Als Kassa belt met de NS zien ze in dat dit niet langer zo door kan gaan. Ze wijden dit aan ‘de wet van Murphy’, waarbij het keer op keer mis gaat. Toch willen ze het nu goed oplossen voor Tanja en komt Bram van Eck naar station Uitgeest, inclusief juiste sleutel voor haar nieuwe fietskluis. Als goedmaker voor haar vele geduld krijgt ze ook een mand die ze op haar nieuwe fiets kan monteren en krijgt ze haar kluiskosten van de afgelopen zeven maanden terug.
Belbus nodig?
Heb je ook de Belbus nodig? Mail dan naar belbus@vara.nl of schrijf naar postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum