Kassa

Verschuiving advertentiemarkt raakt Google

17-04-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Logo_Google_23.jpg
Google heeft last van Facebook en andere rivalen als het gaat om verdienen aan advertenties op smartphones. Het internetbedrijf weet daar minder inkomsten te genereren, terwijl het merendeel van Google-gebruikers overstapt van desktops en tablets naar een mobieltje.
Gemiddelde prijs
Google presenteerde woensdag een omzet van 12,2 miljard dollar (8,8 miljard euro) in het eerste kwartaal, waar analisten in doorsnee uitgingen van 12,3 miljard dollar. De zoekgigant wist met aanbiedingen zijn advertentievolume met ruim een kwart op te voeren, maar de gemiddelde prijs van een reclame-uiting daalde met 9 procent. Advertenties op tablets werden juist 29 procent duurder.
Breedbanddiensten
De nettowinst van het bedrijf uit het Californische Mountain View bedroeg 3,45 miljard dollar, tegen 3,35 miljard dollar een jaar eerder. Google investeert in toekomstige winstgroei door onder meer zijn aanbod van breedbanddiensten uit te breiden. ANP
Delen:

Praat mee

Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.

avatar

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!