Verlenging: tuner Digitenne snel kapot
21-07-2010
• leestijd 2 minuten
Een apparaat gaat stuk en vervolgens ga je als consument kijken hoe het ervoor staat met de garantie. En buiten de garantieperiode is er misschien nog de mogelijkheid de tuner te laten repareren. Het kan vervelend worden, wanneer je door de aanbieder en de fabrikant van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Gerard Neufeglise is de ervaringsdeskundige en KPN de aanbieder die.….
Gerard Neufeglise is sinds 17 januari 2005 geabonneerd op KPN Digitenne. Hij heeft 3 tuners aangeschaft, het maximale aantal onder 1 abonnement. Zo kunnen alle gezinsleden gelijktijdig naar verschillende stations te kunnen kijken. Binnen een tijdsbestek van twee jaar zijn 2 van de 3 tuners overleden. KPN zegt niets meer te kunnen doen omdat de garantie termijn is verstreken en verwijst naar de fabrikant Samsung, die vervolgens zegt het product niet te onder steunen omdat dit apparaat speciaal voor KPN is ontwikkeld. Ze verwijzen daarom terug naar KPN. Mijnheer Neufelglise heeft zijn klacht in een brief uiteen gezet en vervolgens verstuurd naar KPN. Na twee weken is er nog steeds geen reactie of ontvangst bevestiging bij hem binnengekomen.
Wij nemen contact op met KPN, die vervolgens met Samsung rond de tafel ging zitten. KPN laat snel weten dat per 1 april alle nieuwe klanten van Digitenne een garantietermijn van 2 jaar op hun tuner krijgen en voor de huidige Digitenne klanten wordt een coulanceregeling getroffen: hun tuner kan ook kosteloos worden vervangen wanneer deze binnen 2 jaar defect is geraakt. Daarnaast adviseren ze klanten waarbij de tuner na 2 jaar stuk gaat, een nieuwe tuner te kopen. Reparatiekosten zijn namelijk hoger, dan vervangingskosten.