Verlenging: 'menselijke fout' bij Vodafone
11-03-2006
• leestijd 1 minuten
In 2004 kocht de toen twaalfjarige Maikel Ahrens voor zijn verjaardag een mobieltje. En deed tegelijk mee met een actie, waarbij het aankoopbedrag teruggekregen kon worden.
Door een jaar lang iedere maand met € 10,- op te waarderen zou hij uiteindelijk het aankoopbedrag van het mobieltje (€ 150,-) in vorm van beltegoed terugkrijgen. En omdat dat een aantrekkelijke actie was, heeft Maikel netjes iedere maand zijn beltegoed opgewaardeerd.
Maar op het moment dat er voldaan was aan de voorwaarden, wilde Vodafone niet uitkeren. Omdat, volgens Vodafone, een er in een van de twaalf maanden niet was opgewaardeerd.
Uiteraard hebben wij contact gezocht met Vodafone. En in een schriftelijke reactie laten zij weten:
‘Om in aanmerking te komen voor teruggave van het aankoopbedrag van het PrePaid toestel diende er in één jaar elke maand minimaal € 10 te worden opgewaardeerd. Er is helaas een menselijke fout gemaakt bij de controle van het aantal keren dat Maikel Ahrens heeft opgewaardeerd. Wij zullen dan ook aanstaande maandag 13 maart 2006 zijn BelTeGoed verhogen met € 150.'