Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Verlenging: Kan Route Mobiel niet tellen?

20-01-2007
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Fallback image for card
Mevrouw Meijer stapte per 1 januari 2006 over naar Route Mobiel. Route Mobiel is een pechhulpservice, een concurrent van de ANWB.
Heel 2006 maakte ze geen gebruik van de diensten van Route Mobiel. Dus zou ze, overeenkomstig haar polisvoorwaarden, na 1 jaar kunnen profiteren van 5 procent no-claim korting.
Maar de faktuur en het afgeschreven bedrag lieten begin januari 2007 wat anders zien. Er was geen 5% van het bedrag voor het nieuwe jaar afgetrokken. Daarop heeft mevrouw contact gezocht met Route Mobiel. Een medewerker liet haar weten dat het klopt dat ze die 5% niet kreeg. Dit omdat –volgens de medewerker- ze net haar ‘nulde’ jaar achter de rug had. En niet het eerste. Net als bij een baby, zo vertelde de medewerker. Mevrouw zou volgens de medewerker pas na het eerste jaar (dus eigenlijk het tweede jaar) de korting krijgen.
Zoveel onzin hadden wij in lange tijd niet gehoord. En we hebben dan ook contact opgenomen met Route Mobiel. Volgens Route Mobiel is er sprake van een incidentele vergissing. Na 1 jaar ‘pechvrij’ geweest te zijn, heb je gewoon recht op 5% no-claim korting.
Zij lieten ons verder weten dat de gegeven informatie door de medewerkster dus absoluut onjuist is en dat ze inmiddels actie hebben ondernomen richting hun callcenter- medewerkers zodat dit niet meer voorkomt.
Ze bieden Mevrouw Meijer hun excuses aan en zullen het teveel geïnde bedrag terugstorten.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor