Verlenging: geen verbinding met Jazzphonie
25-02-2006
• leestijd 2 minuten
Het bedrijf Jazzphonie biedt digitale telefonie aan. Vanaf 24,95 is het mogelijk om onbeperkt te bellen naar vaste nummers in Nederland.
Op internet staan echter talloze klachten over dit bedrijf. En ook wij ontvingen de nodige klachten.
Een aantal klachten:
-/> Jazzphonie zegt samen te werken met KPN, wat niet zo is
-/> Meer dan halfjaar geleden lid geworden, sinds 2 weken modem, én die werkt niet
-/> Modem werkt niet, met Chinese handleiding, wordt niet opgelost
-/> Sinds juli aangemeld, geen modem gekregen, toen ruim halfjaar later opgezegd, toen wel modem en onlangs geld afgeschreven
-/> Nummer
-/>porteren gaat niet goed
-/> Contract gaat al in voordat modem geleverd is
Uiteraard hebben wij daarop contact gezocht met Jazzphonie. Eerst kregen we de belofte dat we door de directeur teruggebeld zouden worden. Toen dat niet gebeurde, hebben we nogmaals gebeld. De directeur was al weg en we zouden een fax krijgen. En ook die hebben we tot op heden ook nog niet ontvangen. Kortom, een vreemde gang van zaken.
In de studio was Jeanine
Jan/>ssen van de Ombudsman aanwezig. Volgens haar kunnen klagers die problemen hebben met Jazzphonie niet zomaar af van hun abonnement, omdat er, ondanks dat het niet werkt, wel een contract getekend is. Eerst moet het bedrijf schriftelijk in gebreke worden gesteld. Indien dat niet voor een oplossing zorgt, kan het contract schriftelijk ontbonden worden.
Van beide brieven hebben we een voorbeeldbrief, welke u kunt gebruiken. U kunt ze via onderstaande link downloaden. Tevens vindt u er meer informatie over hoe te handelen.