Verlenging: Bonnetje Burger King structureel 1 euro te hoog?
21-07-2010
• leestijd 1 minuten
Kassabonnen zijn er om gecontroleerd te worden. Niet iedereen is hierin even strikt, maar mevrouw A. Gommers uit Breda wel. Bij Burger King merkte ze dat het totaalbedrag op de kassabon niet klopte, in vergelijking met de bedragen die stonden voor wat ze besteld had.
Een euro teveel! Dit gebeurde structureel over een periode van bijna twee maanden; vier bonnen met elke keer het gemis van een euro per kassabon.
Mevrouw A. Gommers heeft gezinsleden die gek zijn van eten van uit de keuken van Burger King. Ze merkt dat de kassa volgens de bon structureel 1 euro teveel afrekent. Ze heeft dit vier keer getest in januari en februari van dit jaar. Burger King schrok van deze bevindingen en startte een onderzoek. Na overleg en onderzoek van Burger King-directeuren in Duitsland, Amerika, Nederland en Zwitserland was de uitkomst dat het filiaal in Breda inderdaad geen correcte bonnen leverden. “De klant heeft niets teveel betaald,” luidt officieel de reactie van Burger King. “De kassa behoort ook de extra bacon bij twee Whoppers als aftrekpost te tonen. Dat gebeurt niet, maar de berekening op het einde is wel correct. We zullen deze kassa in orde maken.”