Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!
Verlenging: Bekijk via @Home de rekeningen van je buurman
13-01-2007
•
leestijd 2 minuten
•
Met Factuur Online kun je je @Home factuur voor internet en telefonie of TV Digitaal op elk gewenst moment bekijken via internet. Tot anderhalf jaar terug zie je alle gespreksspecificaties en de top 15 van de meest gebelde nummers. Makkelijk en veilig volgens @Home, maar niet volgens meneer Bres uit Kampen.
Hij kreeg onder zijn eigen naam en inlogcode het complete overzicht van iemand anders te zien. En wel van zijn buurman!
Toen hij het euvel wilde melden bij @Home, stuitte hij op een ander probleem, namelijk de helpdesk die zo goed als onbereikbaar is. Tot tweemaal toe probeerde hij de helpdesk te bereiken. Maar na een wachttijd van in totaal 45 minuten gaf hij het op. Hij besloot het klachtenformulier op internet in te vullen. Bij het openen van het venster, stond bovenaan de pagina met rode letters geschreven dat alvorens een schriftelijke klacht te deponeren, er “eerst telefonisch contact met Home opgenomen dient te worden”.
Spoken?
@Home reageert verrast. “Het kán eigenlijk ook helemaal niet”, laat de woordvoerder weten, want “Factuur online is een extra service die @Home biedt die puur is gebonden aan een individuele klant.” Volgens @Home geeft het proces maximale zekerheid dat niemand anders dan de klant waarvoor het bedoeld is de factuur kan inzien. Ze gaan dan ook tot op de bodem uitzoeken wat hier aan de hand is.
Helpdesk onbereikbaar
Wat betreft de bereikbaarheid van de helpdesk, reageert @Home dat er op bepaalde tijden ‘spitstijden’ zijn, waarbij de helpdesk ‘minder bereikbaar is dan normaal’. Het bedrijf geeft aan dat ze de laatste tijd een sterke groei heeft doorgemaakt, waardoor er meer mensen bellen dan voorheen. Wat ons betreft is het niet een probleem van de laatste tijd. Al maanden regent het bij Kassa klachten over @Home, met name de ellenlange wachttijden en slechte dienstverlening van het bedrijf, leiden tot veel ergernis en woede. Het bedrijf heeft toegezegd binnenkort in onze tv-uitzending uitleg te komen geven.