Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verkoop kunstboom stagneert

29-12-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Kerstboom.jpeg
De populariteit van de kunstboom met Kerstmis is voor het eerst in jaren gestagneerd. Het percentage Nederlanders dat zo'n nepper in bezit heeft, bleef in 2008 steken op 51 procent, evenveel als het jaar ervoor. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau GfK na het ondervragen van 6000 huishoudens.
Jarenlang won de kunstboom terrein in de Nederlandse huiskamers. In 2001 had nog maar ruim 43 procent er één staan.
De stagnatie werkt echter niet in het voordeel van de verkoop van de echte naaldboom. Deze gaat al jarenlang achteruit. In 2001 was het percentage Nederlandse huishoudens met een kerstboom uit de natuur nog 39 procent. Vorig jaar was dit percentage gedaald naar een kleine 30.
Een groeiend aantal mensen heeft overigens helemaal geen boom in huis tijdens de kerstdagen (ruim 19 procent tegen 17 procent acht jaar eerder). ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor