Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

'Verkeerde lichaam voor mooie stoelen'

  •  
19-10-2013
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
54 keer bekeken
  •  
195x90_lerenkruk.jpg
"Waar heb je die stoelen weg?" Dat vraagt het bezoek regelmatig aan Lubbert Weidgraaf uit Assen. Ze wijzen dan op de diepe kreukels die zich in de leren bekleding van de nieuwe stoelen hebben gevormd. Vooral de stoel waar Jannie Weidgraaf is erg gekreukeld terwijl de gepensioneerde Lubbert en Jannie toch pas een jaar geleden €2500 betaalden voor vijf leren eetkamerstoelen. 
Van korte duur
Ze kochten de stoelen bij het gerenommeerde bedrijf Oostland Woonland in Beilen en gezien het bedrag hadden ze verwacht dat ze langer dan een jaar mooi zouden blijven.
Afzagen?
De leverancier van de stoelen is het daarmee eens. Al twee keer heeft het bedrijf de stoelen teruggestuurd naar de fabriek om de bekleding te laten herstellen. Binnen een paar weken waren de klachten gewoon weer terug. De laatste tijd waait de wind uit een andere hoek. Bij Oostland Woonland zeggen ze nu dat Jannie en Lubbert het verkeerde lichaam hebben voor hun mooie stoelen. Daardoor ontstaan de kreukels. Ze kunnen het probleem verhelpen door er een stukje af te zagen, van de stoelen dan. Dat moeten Jannie en Lubbert wel zelf betalen. De ingreep zou €150 per stoel kosten.
'Normale mensen zien dit wel'
De Belbus consulteert de vice-kampioen meubelstoffering Swawek Andrzejeevski als onafhankelijk deskundige. Hij zegt ook dat de kreukels ontstaan omdat de stoelen wat groot zijn voor de korte benen van Jannie en Lubbert, maar dat het probleem verholpen kan worden door een duurdere vulling in de stoel te zetten. De verkoper van Oostland Woonland, Peter Steinvoord, wil er niets van horen. Hij vindt dat de klanten zelf hadden moeten zien dat ze eigenlijk te klein zijn voor zijn stoelen. Als Jannie geëmotioneerd reageert op deze onwelwillendheid zegt hij dat "mensen met een normaal verstand dit soort dingen wel zien." In verband met de publiciteit die de Belbus met zich meebrengt blijkt hij toch bereid te onderzoeken wat het kost om een nieuwe vullling  in de stoelen te laten zetten. Dat blijkt €150 per stoel te zijn waarvan de familie Weidgraaf de helft moet betalen. Blij dat er in ieder geval een oplossing is gaat de familie hiermee akkoord.
Zelf ook een klacht? Schrijf ons op Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum, mail naar belbus(at)vara.nl of stuur een tweet naar @BelbusVARA.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor