Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Verkade bezorgt Valentijnsharten te laat

28-04-2010
  •  
leestijd 3 minuten
  •  
Fallback image for card
14 februari was het Valentijnsdag. 40.000 romantische zielen bestelden op de website van Verkade een chocoladehart. Op Valentijnsdag zou deze chocoladeverrassing door de brievenbus van de geliefde glijden. Helaas. Honderden mensen kregen niet op 14 februari de hartvormige doos. De mailbox van Kassa, maar ook andere internetfora stromen vol met klachten.
Ed de Koning is boos op Verkade. Op 4 februari bestelde hij een Valentijnshart voor zijn vrouw Miranda. Hij zegt: “Ik ben normaal een hork. Ik vergeet altijd aan dit soort dingen te denken. Ik dacht: dit keer ga ik mijn chocoladeverslaafde vrouw verrassen.” Het geld was zo van de rekening en op 14 februari wachtte hij vol spanning op de postbode. Maar aan het eind van de dag, geen doos met chocolade. “Toen moest ik snel naar het tankstation rijden voor een lelijk bosje bloemen. Dat is een enorme domper.” Op vrijdag 20 februari is de traktatie nog steeds niet bezorgd. De Koning zegt: “Ik heb al diverse keren naar Verkade gemaild en gebeld. In het weekend kreeg ik mijn mail zelfs terug. Toen dacht ik: die mailbox zit vast vol met andere klagers. En ook aan de telefoon wordt je afgescheept door Verkade. Ik ben inmiddels echt boos. Zo ga je niet met klanten om. Voor mij is het een principekwestie geworden.”
Studente Anouk Beekhuis heeft een soortgelijk verhaal. Zij wilde haar vriend Ivo verrassen met een Valentijnshart. Haar vriend heeft dagen na Valentijnsdag nog steeds geen chocolade gezien. Ze stuurde drie mailtjes naar de consumentenservice van Verkade, maar ze wacht nog steeds op antwoord. Ook zij reageert geïrriteerd. “Ik ben het zat en eis mijn geld terug.”
Gerry Giesen bestelde begin februari een Valentijnshart voor zijn dochter Andrea. Zij kreeg het pakje op maandag 16 februari – 2 dagen nà Valentijnsdag – thuis bezorgd. Giesen is teleurgesteld in Verkade. Hij zegt: “Dit is geen leuke verrassing. Nergens heb ik in de voorwaarden gelezen dat de doos ook na Valentijnsdag bezorgd zou kunnen worden. Als ik dat geweten had, had ik wel een ander cadeautje gezocht.” Ook hij eist het aankoopbedrag van € 9,95 terug van Verkade.
Bart Merkus, de directeur van Koninklijke Verkade betreurt dat sommige mensen niet op tijd het Valentijnshart hebben ontvangen. Hij zegt: “Er zijn 40.000 harten besteld en verzonden door TNT Post. Verkade noch TNT Post kunnen een 100 procent garantie geven dat het pakketje ook op 14 februari bezorgd wordt.” Verkade zegt dat ze ongeveer 500 klachten hebben ontvangen. Merkus zegt: “In sommige gevallen zijn de dozen niet goed aangekomen, omdat de adressering onvolledig of slecht leesbaar was. Wij vinden het heel vervelend dat mensen teleurgesteld zijn. Valentijnsdag is een emotionele zaak. Verkade biedt een passende oplossing aan iedereen die geen of té laat een Valentijnshart heeft ontvangen. Mensen kunnen op de Verkade-site een klachtenformulier invullen. Als zij hun gegevens en het ordernummer invullen dan krijgen ze het aankoopbedrag van € 9,95 teruggestort op hun bankrekening.” 
Op deze link staat onder het kopje veelgestelde vragen: een reactie van Verkade: http://www.verkade.nl/ . Het klachtenformulier van Verkade is in te vullen op: https://verkade.deskservices.nl/klachten/ .
Ed de Koning heeft de redactie van Kassa, de Verlenging laten weten dat Verkade uiteindelijk zijn mailtjes heeft gevonden. Ze waren 'in een verkeerde bak' geplaatst. Hiervoor bood Verkade wederom hun excuses. Verkade heeft er wel voor gezorgd dat zijn vrouw op haar verjaardag (dinsdag de 24e) een grote bos bloemen heeft gehad.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor