Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Vergelijkingssites steeds machtiger

21-07-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
3608623.jpg
Vergelijkingssites op internet worden steeds belangrijker. Meer dan een derde van de consumenten koopt inmiddels op internet een product via een van de vergelijkingssites en zoekt niet verder op internet of in een winkel. Dat meldde GfK Retail and Technology dinsdag.
Zes van de meest gebruikte vergelijkingssites zijn goed voor 83 procent van alle zoekopdrachten. Het gaat om de sites van Vergelijk, Kieskeurig, Prijsvergelijk, Beslist, Tweakers en Kelkoo.
Consumenten kopen vooral games, muziek, dvd's, boeken en consumentenelektronica via internet. ,,Het aandeel van de onlineomzet van spelcomputers steeg razendsnel, van 2 procent in 2006 naar 14 procent in 2009'', aldus GfK. Ook computers, printers en kleine huishoudelijke apparaten doen het goed in de onlineverkopen. ,,In 2009 wordt eenvijfde van de omzet in espressoapparaten via internet behaald.''
Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor