Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Veel klachten over service Media Markt

23-11-2013
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
117 keer bekeken
  •  
195x90_mediamarkt.png
De Media Markt is hartstikke populair en succesvol. Veel tevreden klanten dus. Als er iets mis is met je aankoop, dan wordt het lastiger. Kassa krijgt de laatste maanden veel klachten over de service van de elektronicagigant.
Troebel scherm
Dat ondervond bijvoorbeeld mevrouw Mostert. Al na een paar maanden werd het beeldscherm van haar laptop troebel. Het startte in een hoek en uiteindelijk kon ze niets meer lezen. Ze legt haar probleem voor aan een onafhankelijk monteur in de buurt. Hij verzekert haar dat het een productiefout betreft waardoor de beeldvloeistof is doorgelopen. Bij Media Markt krijgt ze echter nul op het rekest. De laptop zou in een vochtige omgeving hebben gestaan. Volgens Mostert komen ze echter nooit met vocht in de buurt van het apparaat, maar hoe bewijs je dat?
Verkeerde laptop
Ook mevrouw Van de Grift is niet over de service van de elektronicagigant te spreken. Vorig jaar schafte ze een laptop aan voor haar zoon met de eis dat Windows 8 er op zou kunnen draaien. Deze software was op dat moment nog niet uitgebracht maar Media Markt beloofde deze in november te kunnen installeren. Wat bleek later? Op dit type laptop was het installeren van Windows 8 helemaal niet mogelijk. Van de Grift wil haar geld terug, maar dat blijkt niet te kunnen. Op haar aangetekende brieven richting het hoofdkantoor wordt niet gereageerd. In de studio reageert Barry van Ruiven, directeur Media Markt.
Garantie
Als consument heb je recht op een goed product. Een goed product betekent dat een product bij normaal gebruik een bepaalde periode meegaat, ook als je geen garantie hebt of als de garantieperiode is verlopen. Als een product kapot gaat buiten jouw schuld, dan heeft de consument recht op gratis reparatie of een nieuw product. Let op: schade die jijzelf hebt veroorzaakt, zoals water-, val- of stootschade valt hierbuiten. Je mag als consument niet doorverwezen worden naar de fabrikant. De overeenkomst is gesloten met de winkelier of provider. Daar moet je dan ook zijn met vragen over de werking van de telefoon of de garantie. Meer informatie over garantie is hier te vinden.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!