De Media Markt is hartstikke populair en succesvol. Veel tevreden klanten dus. Als er iets mis is met je aankoop, dan wordt het lastiger. Kassa krijgt de laatste maanden veel klachten over de service van de elektronicagigant.
Troebel scherm
Dat ondervond bijvoorbeeld mevrouw Mostert. Al na een paar maanden werd het beeldscherm van haar laptop troebel. Het startte in een hoek en uiteindelijk kon ze niets meer lezen. Ze legt haar probleem voor aan een onafhankelijk monteur in de buurt. Hij verzekert haar dat het een productiefout betreft waardoor de beeldvloeistof is doorgelopen. Bij Media Markt krijgt ze echter nul op het rekest. De laptop zou in een vochtige omgeving hebben gestaan. Volgens Mostert komen ze echter nooit met vocht in de buurt van het apparaat, maar hoe bewijs je dat?
Verkeerde laptop
Ook mevrouw Van de Grift is niet over de service van de elektronicagigant te spreken. Vorig jaar schafte ze een laptop aan voor haar zoon met de eis dat Windows 8 er op zou kunnen draaien. Deze software was op dat moment nog niet uitgebracht maar Media Markt beloofde deze in november te kunnen installeren. Wat bleek later? Op dit type laptop was het installeren van Windows 8 helemaal niet mogelijk. Van de Grift wil haar geld terug, maar dat blijkt niet te kunnen. Op haar aangetekende brieven richting het hoofdkantoor wordt niet gereageerd. In de studio reageert Barry van Ruiven, directeur Media Markt.
Garantie
Als consument heb je recht op een goed product. Een goed product betekent dat een product bij normaal gebruik een bepaalde periode meegaat, ook als je geen garantie hebt of als de garantieperiode is verlopen. Als een product kapot gaat buiten jouw schuld, dan heeft de consument recht op gratis reparatie of een nieuw product. Let op: schade die jijzelf hebt veroorzaakt, zoals water-, val- of stootschade valt hierbuiten. Je mag als consument niet doorverwezen worden naar de fabrikant. De overeenkomst is gesloten met de winkelier of provider. Daar moet je dan ook zijn met vragen over de werking van de telefoon of de garantie.
Meer informatie over garantie is
hier
te vinden.
Delen:
Praat mee
Heb je een vraag, suggestie of wil je gewoon iets kwijt? Dat kan hier. Lees onze spelregels.
In december 2017 een LG tv aangeschaft van 999 euro deze ging na een half jaar al stuk nieuw scherm geplaatst. Jaar later ging het chipje voor de afstand bediening stuk ook vervangen. Weer een half jaar later kon ik niet meer bij Netflix en Youtube.
Monteur weer geweest maar kon het niet maken toen andere monteur geweest en die constateerde dat tv niet te repareren was en een RMA aangevraagd moest worden. Van LG gehoor dat ze het bedrag retour sturen naar Mediamarkt en ik ga horen wat er staat te gebeuren. Zij belden mij met de informatie dat ik nog maar 40% terug kon krijgen van mijn bedrag wat de tv kostte. Dat vind ik onacceptabel om over drie jaar 60% af te schrijven op deze tv.