Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Veel aanmeldingen voor NS-claim

01-12-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Trein_vol_TobiasEmmerik_copyright_05.jpg
Het loopt goed bij de actie die ConsumentenClaim is begonnen tegen overvolle treinen van de Nederlandse Spoorwegen. In een dag tijd hebben zich bijna 3750 mensen aangemeld voor de schadeclaim die de organisatie bij de NS gaat neerleggen, zei directeur Stef Smit dinsdagochtend tegen het ANP.
Staan in de trein
''Duizenden bezoekers hebben de website van de organisatie bekeken en ongeveer de helft daarvan heeft zich aangemeld'', aldus Smit. Volgens hem moeten te veel treinreizigers in de spits staan, terwijl de NS verplicht is zijn best te doen om klanten een zitplaats te bieden.
Extra treinen
''De NS komt zijn verplichtingen in de spits onvoldoende na'', zei Smit maandag al. ''Wij eisen daarom dat de NS extra treinen gaat inzetten en komen daarbij met een eis tot schadevergoeding voor gedupeerde reizigers.'' Hoe hoog de claim wordt, staat volgens Smit nog niet vast. Mensen kunnen zich gratis aanmelden. Mocht de NS worden veroordeeld tot het betalen van schadevergoeding aan gedupeerden, dan krijgt ConsumentenClaim daar een deel van.
ANP

Meer over:

ns, trein, diginieuws
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!