Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Update: Zes studenten al een jaar zonder internet

07-05-2011
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
computer-hand_09.jpg
Lotte, Jennifer, Emilie, Suzanne, Anneloes en Marcelline bestellen ruim een jaar geleden bij Tele2 een Fiberspeed60 internetabonnement. Er komt een monteur van Tele2 om het modem te installeren. Maar deze man krijgt de draadloze verbinding op de laptops van de dames niet aan de praat. Vervolgens hangen de dames regelmatig aan de telefoon met Tele2. En keer op keer worden ze afgescheept met de belofte dat een en ander wel zal gaan werken. Uiteindelijk komt er nog twee keer een monteur van Tele2 langs, maar nog steeds hebben de meiden geen internetverbinding. Na veel heen-en-weer gebel stuurt Tele2 een brief dat het abonnement beëindigd wordt. Maar de studenten zijn wel de abonnementskosten voor het afgelopen halfjaar en het komende halfjaar verschuldigd. De dames zijn het daar absoluut niet mee eens en schrijven daarom twee aangetekende brieven. Tele2 blijft van mening dat er wel betaald moet worden en dragen de zaak over aan een gerechtsdeurwaarder. Met het uiteindelijke resultaat dat de dames voor de rechtbank in Amsterdam moeten verschijnen. De Belbus schakelt jurist Contijn van Marle in. En hij maakt duidelijk dat er bij een overeenkomst zoals deze aan beide zijden verplichtingen zijn. Tele2 zou een werkende internetverbinding moeten leveren. De studenten zouden moeten betalen. Maar omdat Tele2 zijn verplichting niet nakomt, hoeft er inderdaad niet betaald te worden. In de Belbus rijden de studenten en Contijn naar de hoofdvestiging van Tele2 in Diemen. En daar blijkt dat de directeur vindt dat zijn bedrijf niet goed heeft gehandeld. Hij scheldt daarom het hele bedrag kwijt en biedt ook z’n excuses aan. Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en gaat de Belbus weer langs bij de studenten in Amsterdam, en… ja ze hebben nu een goed werkende internetverbinding. Tele2 houdt verder regelmatig vinger aan de pols en de provider heeft de meiden een jaar lang gratis internet gegeven. En Lotte, Jennifer, Emilie, Suzanne, Anneloes en Marcelline, zijn hier superblij mee! De Belbus is te bereiken via Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum. Maar u kunt ook mailen naar belbus@vara.nl.
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!