Update: Ymere verwijdert schimmel
• 07-01-2012
• leestijd 1 minuten
In november zag u in Kassa het verhaal van Kenneth en Stephanie Chaar uit Amsterdam. Bijna een jaar geleden hadden zij lekkage in de slaapkamer. Kenneth Chaar meldt de lekkage aan wooncorporatie Ymere. Pas in juli, een half jaar na de melding, komen medewerkers van Ymere de lekkage verhelpen. Toen was er inmiddels een nieuw, enorm probleem bijgekomen.
Kenneth: "Op een gegeven moment begon ik schimmels te krijgen op de muur. Naarmate het probleem zich voordeed bleef de schimmel zich ophopen. Het werd steeds meer." Kenneth vraagt Ymere regelmatig de schimmel te verwijderen, maar er gebeurt helemaal niks. Hij belt en gaat langs, maar zijn klacht wordt niet gehoord.
De Belbus schakelt Corien Ophoff van stichting De Ombudsman en schimmelexpert Harry Noordberger, van Nedon (adviesbureau voor de bestrijding van houtaantasting en vocht) in. Als zij vervolgens contact opnemen met wooncorporatie Ymere, heeft dat direct resultaat. Terwijl de familie Chaar een week in een hotel verblijft, wordt de schimmel van de muren en plafond verwijderd. Hiermee blijkt helaas nog niet het hele probleem verholpen te zijn. Als het buiten regent wordt de slaapkamer direct weer vochtig. Ymere heeft toegezegd dit jaar te beginnen met het herstellen van de buitenmuren. Daarnaast gaat de woningbouwcorporatie de familie Chaar actief helpen bij het zoeken naar een nieuwe woning.