Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Uitzending gemist op Hyves

27-04-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
hyves_07.jpg
De publieke omroep stort zich op de populaire sociale netwerken in Nederland. Vanaf dinsdag kunnen gebruikers van Hyves zich aanmelden voor de Uitzending Gemist-gadget. Daarmee is het digitaal archief van de publieke omroep ook via Hyves te gebruiken. Later dit jaar volgt een applicatie voor gebruikers van Facebook.
Het nieuwe snufje werd dinsdagmiddag tijdens een bijeenkomst over 'social tv' in Hilversum gepresenteerd. Het biedt gebruikers de mogelijkheid programma's van Nederland 1, 2 en 3 terug te kijken via Hyves en op te slaan, maar ook om te zien wat de favoriete tv-programma's van vrienden zijn en om vrienden te tippen over leuke uitzendingen. Met de gadget stellen gebruikers hun eigen programma-aanbod samen en op basis van wat zij kijken, krijgen Hyvers een persoonlijk kijkadvies met suggesties voor andere tv-programma's. Met de aanwezigheid op het Nederlandse onlinevriendennetwerk wil de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) aansluiting vinden bij een jongere doelgroep. Ook hoopt de NPO meer inzicht te krijgen in het gesprek over haar programma's. William Valkenburg, directeur internetcoördinatie NPO: ,,Op netwerken als Twitter en Hyves wordt veel gesproken over de programma's van de publieke omroep. Door onze programma's aan te bieden op plekken waar mensen actief zijn, krijgen we een enorme rijkdom aan informatie. Wat kijkt men in de Randstad ten opzichte van het platteland? Dat is voor de publieke omroep erg interessant.'' Bron: ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!