Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Twitteren niet populair bij jongeren

31-03-2009
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
4413675.jpg
Persoonlijk contact via internet is bij 28 procent van de jongeren populair. Toch besteedt deze doelgroep maar weinig aandacht (2 procent) aan twitteren en bloggen. Chatprogramma's of online telefoniediensten zijn favoriet om in contact te blijven met vrienden.
Dit blijkt uit een onderzoek van Ecreation. Via het interactieve platform World of Alice deden 1500 jongeren mee aan het onderzoek.
Het online gedrag van jongeren kwam aan bod in het onderzoek. 48 procent van de respondenten geeft aan per dag tussen de één en drie uur online te zijn. 40 procent zegt zelfs langer dan drie uur online te zijn. Van alle respondenten besteedt de helft online de meeste tijd aan chatten en bellen.
De sociale netwerksite Hyves heeft volgens het onderzoek de meeste aanhangers, gevolgd door Netlog. De belangrijkste online activiteit voor één op de vijf respondenten is het onderhouden van de persoonlijke profielen op sociale netwerksites.
Bron: Pcmweb.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor