Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Twee Achmea’s weigeren letselschade-probleem op te lossen

03-05-2010
  •  
leestijd 2 minuten
  •  
Fallback image for card
Jan Drost uit Almere raakt op 7 oktober 2009 gewond aan zijn linker wijsvinger. Dit gebeurt tijdens een weekendje Texel als hij uit eten gaat met zijn vrouw, schoonmoeder en twee honden.
In het restaurant is het erg druk, maar gelukkig is er nog één tafeltje vrij. Als Jan daar wil gaan zitten, naast een echtpaar dat ook twee honden bij zich heeft, wordt één van die twee honden direct agressief. Jan twijfelt of hij daar wil gaan zitten, maar de eigenaren van de agressieve hond stellen hem gerust. Maar dan, op het moment dat Jan gaat zitten, wordt hij door de agressieve hond gebeten in de wijsvinger van zijn linkerhand.
De vinger is nog niet genezen, en Jan heeft veel klachten. Om die te verminderen is hij net begonnen met een lymfebaan-behandeling. Massage en speciale pleisters moeten ervoor zorgen dat het lymfevocht in zijn vinger weer goed afgevoerd wordt.
Maar het lijkt erop dat Jan deze noodzakelijke, dure behandeling, en alle andere ziekenhuiskosten die hij tot nu toe gemaakt heeft, zelf moet betalen. Want zijn rechtsbijstandverzekering en de verzekering van de eigenaar van de hond, Achmea Rechtsbijstand en Centraal Beheer Achmea, weigeren tot nu toe de zaak te regelen. Terwijl er absoluut geen twijfel bestaat over wie aansprakelijk is. De eigenaren van de hond hebben namelijk direct na het ongeluk expliciet verklaard dat het hun hond is die gebeten heeft. En met de schade zal alles in orde komen, want ze zijn goed verzekerd.
Duidelijk verhaal dus, zou je zeggen. Maar beide Achmea’s zijn nu al zeven maanden aan het bakkeleien zonder enig resultaat. Er is nog niet eens aansprakelijkheid toegewezen en Jan krijgt niks vergoed.
De Belbus brengt jurist Rogier de Haan van stichting De Ombudsman en Jan Drost naar het hoofdkantoor van Achmea Rechtsbijstand in Tilburg. Waar ze ons bezoekje bestempelen als “een te grote overval” en aangeven nog even tijd nodig te hebben om met een reactie te komen, want “ze willen het wel goed doen”.
En zoals blijkt, doet Achmea Rechtsbijstand haar dingen pas goed, nadat er een televisieploeg op de stoep heeft gestaan. De afgelopen zeven maanden is er niks gebeurd, maar deze week heeft Jan het verlossende bericht gekregen dat de eigenaar van de hond voor 100% aansprakelijk is. En dat hij alle schade vergoed zal krijgen. Jan heeft inmiddels een voorschot gekregen van € 1000.
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor