Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Trendy Telecom sluit zonder toestemming abonnement af

24-01-2015
leestijd 2 minuten
856 keer bekeken
195x90_bellen_03.jpg
Deze week gaat de Belbus langs bij Luuk van Veen. De 73-jarige inwoner van Hilversum kwam er begin januari achter dat het bedrijf Trendy Telecom zonder wettelijke instemming een nieuw tweejarig mobiel telefoonabonnement op zijn naam heeft afgesloten. Ondanks bellen en schrijven komt hij maar niet van het contract af.
Oude abonnement
Twee jaar geleden had Luuk van Veen, die toen nog in Zeeland woonde, bij Trendy Telecom in Sluis een sim only abonnement afgesloten. Dit abonnement loopt pas in april 2015 af. Toen hij begin januari de winkel van Vodafone inliep om zich vast te oriënteren op een nieuw abonnement, werd hem verteld: "Meneer, u heeft net een nieuw abonnement afgesloten."
Boos
Luuk bleek twee jaar vast te zitten aan een 'Scherp S abonnement'. Het abonnement dat Trendy Telecom had afgesloten was ook nog eens duurder. Tot nu toe betaalde Luuk €9,41 inclusief BTW voor 200 belminuten en 200 smsjes per maand. Met het nieuwe abonnement werd dat €12,49!
Actie
Luuk belt de volgende dag met Trendy Telecom. Er werd hem verteld dat het nieuwe abonnement na telefonisch overleg met hem was afgesloten. Opnamen van dat gesprek waren er niet. Luuk weet helemaal van niks en zegt het abonnement op. Volgens de medewerker van Trendy Telecom is de wettelijke bedenktijd van zeven dagen al verstreken en moet Luuk zich neerleggen bij de nieuwe situatie.
Vodafone
Luuk is absoluut niet van plan zich dit spookabonnement door de strot te laten duwen. Hij neemt contact op met Vodafone. Tussen de medewerker van de klantenservice en Luuk ontstaat heel uitgebreid sms-verkeer, waarbij ook de medewerker van Vodafone zegt niks voor Luuk te kunnen doen.
Belbus
Rutger reist samen met Luuk af naar West-Vlaanderen om deze vreemde gang van zaken recht te zetten. Ook gaan we langs bij Vodafone in Amsterdam om opheldering te vragen.
Telecom
In het gesprek dat volgt blijft Trendy Telecom bij zijn standpunt dat meneer telefonisch akkoord heeft gegeven voor het nieuwe abonnement. Wel geeft het Trendy Telecom aan dat ze het contract meteen terug zullen draaien en dat ze hun bedrijfsvoering gaan aanpassen. Trendy Telecom zal in het vervolg geen waarde meer hechten aan telefonische overeenkomsten.
Vodafone
Ondertussen laat Vodafone weten de situatie enorm te betreuren. De woordvoerder weet te vertellen dat ook Vodafone steken heeft laten vallen. Zo had de medewerker van de klantenservice nooit op eigen houtje mogen sms'en met Luuk, hadden de verschillende afdelingen van het bedrijf met elkaar moeten communiceren en vindt Vodafone het heel erg dat hun partner Trendy Computers zich niet aan de Nederlandse wet heeft gehouden. Ze beloven op alle punten actie te ondernemen en bellen Luuk om persoonlijk excuses te maken.
Belbus nodig?
Heb je ook de Belbus nodig? Mail dan belbus@vara.nl of schrijf postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum.
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor